Policja podała dane 10 ofiar studia Kyoto Animation

Policja w Kioto ogłosiła w piątek nazwiska dziesięciu ofiar w przypuszczalnym ataku podpalenia.

W zeszłym miesiącu spłonął  budynek Studio nr 1 firmy produkującej anime „Kyoto Animation’. Incydent zabił 35 osób w jednym z najbardziej śmiercionośnych morderstw w Japonii od czasu II wojny światowej. Policja zidentyfikowała wszystkie ofiary za pomocą analizy DNA i prosi członków rodziny o zgodę na ujawnienie pozostałych nazwisk.

Yuka Kasama (22)
Niedawna absolwentka Uniwersytetu Osaka Seikei, Kasama dołączyła do personelu Kyoto Animation, aby zrealizować swoje marzenie o wejściu do branży animacji. W wywiadach z publicznym nadawcą NHK członkowie rodziny powiedzieli, że Kasama od małego kochała rysowanie, a sztukę zaczęła od szkoły średniej.

Yuuki Oomura (23)
Pochodzący z Kikugawy w prefekturze Shizuoka, Oomura ukończył w marcu Wydział Projektowania i Sztuk Pięknych Uniwersytetu Tokoha. Brał udział w konkursach lokalnych. W 2016 roku otrzymał wyróżnienie w kategorii design na 101. wystawie Nikaten, wystawie sztuki organizowanej przez społeczeństwo artystów progresywnych w Nikakai.

Ami Kuriki (30)
Kuriki, pochodząca z Kitanagoya w prefekturze Aichi, była kluczową animatorką w Kyoto Animation od 2015 roku. Po raz pierwszy zadebiutowała w czwartym odcinku Hibike! Euphonium i od tego czasu rysuje kluczowe klatki animacji dla Koe no Katachi i Liz dla Aoi Tori.

Junichi Uda (34)
Dziesięcioletni weteran animacji w Kyoto Animation, Uda aktywnie uczestniczył w produkcjach anime od K-On! w 2009 roku. Postanowił zostać animatorem w szkole średniej i wstąpić na uniwersytet techniczny, aby kontynuować karierę. Jego rysunki są przede wszystkim wykorzystywane jako klatki animacji pośrednich, chociaż narysował także kluczowe klatki animacji dla Hyouka i Nichijou. Publiczny nadawca NHK informuje, że ma żonę i młodą córkę.

Keisuke Yokota (34)
Był od czasu, gdy studio produkowało Clannad , Yokota awansował na stanowisko kierownika produkcji. Od 2008 roku jest zaangażowany w każdą z głównych produkcji studia. Yokota był ostatnio głównym dyrektorem produkcji Hibike! Seria Euphonium, w tym spin-off film Liz to Aoi Tori .

Mikiko Watanabe (35)
Pracowała jako artysta tła w Kyoto Animation od K-On! Watanabe jest obiecującym dyrektorem artystycznym od Kyoukai no Kanata. Watanabe zyskała uznanie krytyków za jej najnowszą pracę w Violet Evergarden, w której była w stanie stworzyć żywe i bogate obszary robocze, które kontrastują z prostszym, cyfrowym tłem. W wiadomości napisanej w zeszłym miesiącu do kandydatów ubiegających się o przyjęcie do Kyoto Animation Professional Training School, poradziła aspirującym artystom, aby kontynuowali rysowanie nawet podczas walki, ponieważ „nic się nie narodzi, jeśli nic nie zostanie zrobione”. Jest uważana za dyrektora artystycznego nadchodzącego filmu Violet Evergarden , który ma zostać otwarty w Japonii w 2020 roku.

Futoshi Nishiya (37)
Nishiya rozpoczął swoją karierę jako animator w Kyoto Animation ponad 15 lat temu. Awansował w szeregach od kluczowego animatora do stania się jednym z najbardziej znanych projektantów postaci i głównych reżyserów animacji. Pracując jako kluczowy animator w Suzumiya Haruhi no Yuuutsu , Nishiya otrzymał pierwszą okazję w projektowaniu postaci w spin- offowym tytule Suzumiya Haruhi-chan no Yuuutsu . Później stworzył projekty postaci dla całego Free! serial i przypuszczalnie pracował nad nadchodzącym filmem serii w 2020 roku. W nagradzanym Koe no Katachi , pierwszej pracy Nishiyi z nadchodzącym reżyserem Naoko Yamadą, starał się zachować równowagę między stylizacją a życiem.

Sachie Tsuda (41)
Zanim Kyoto Animation stało się uznanym studiem, pracowało nad produkcjami podwykonawcami z innych studiów.Jedną z takich produkcji była InuYasha , jeden z wielu tytułów, nad którymi Tsuda pracowała w swojej karierze w Kyoto Animation. Gdy studio zaczęło prowadzić własne produkcje, Tsuda stał się konsekwentnym malarzem cyfrowym w dziale kolorystyki i ostatnio pracował nad Tsurune: Kazemai Koukou Kyuudoubu .

Yasuhiro Takemoto (47)
Takemoto, pochodzący z prefektury Hyogo, był jednym z wiodących animatorów Kyoto Animation. Najbardziej znany jest jako reżyser wybrany do kierowania produkcją Lucky ☆ Star po zwolnieniu reżysera Yutaki Yamamot , ale był również chwalony za ostrożne reżyserowanie w produkcjach dramatycznych, takich jak Suzumiya Haruhi no Shoushitsu i Hyouka. Takemoto rozpoczął karierę w Kyoto Animation jako niezależny animator podczas studiów w Yoyogi Animation Academy. Później dołączył do firmy po ukończeniu studiów i zadebiutował jako reżyser w Nurse Witch Komugi-chan Magikarte .

Yoshiji Kigami (61)
Kigami był jednym z najstarszych animatorów Kyoto Animation, który zbudował swoją karierę pracując przy przełomowych produkcjach, takich jak Akira. Najbardziej znany był pod pseudonimami Fumio Tada i Ichirou Miyoshi podczas pracy nad produkcjami studia. Wyreżyserował pierwszą oryginalną produkcję anime Kyoto Animation, Munto, a później wspierał młodszych reżyserów jako scenopisarz i reżyser odcinków w wielu produkcjach. Kigami zasiadał w zarządzie firmy i był instruktorem w profesjonalnej szkole szkolenia animacji w Kioto. Dyrektor Yasuhiro Takemoto powiedział kiedyś, że wykłady Kigami są uważane za rytuał przejścia dla nowych animatorów dołączających do firmy.

Źródło: Asahi Shimbun Digital

Sklep E-NEKO.PL ANIME I MANGA!

Check Also

Zamek Nijō oraz jego zakątki.

5.0 01 Urokliwy zamek znajdujący się w Kioto – trochę o nim. Zamek Nijō. Znany …

RADIO ANIME

x