Minął już miesiąc od premiery Persony 5 w Ameryce Północnej oraz Europie. Choć nie znamy najnowszych wyników sprzedaży, Atlus z pewnością może mówić o ogromnym sukcesie swojej ostatniej produkcji – także na Zachodzie. Katsura Hashino, który sprawował pieczę nad serią przez ostatnie 20 lat, postanowił podziękować fanom za ich wsparcie.

Na oficjalnym blogu PlayStation został opublikowany (w języku angielskim) list otwarty skierowany do zachodnich fanów serii. Jego treść republikujemy poniżej (przekład własny). Wersję angielską możecie m.in. w podlinkowanym źródle.

Jako twórca jestem niezwykle szczęśliwy, że tak wielu graczy za oceanem zagrało w Personę 5. Przyznam szczerze, że zawsze jest nam bardzo trudno ocenić popularność gry na zachodzie, zważywszy na to, że pochodzimy z Japonii. Umyka nam wiele komentarzy i dyskusji. Wspaniale byłoby mieć z wami lepszy kontakt, jednak niestety utknąłem w naszym pokoju projektowym razem z ramen instant (śmiech). Persona 5 opowiada wyjątkowo „japońską” historię zahaczającą także o sprawy polityczne, więc tym bardziej trudno było mi sobie wyobrazić, jak zachodni gracze mogą ją odebrać. Wiedziałem jednak, że jeszcze przed premierą gry poza granicami Japonii, że produkcja ta była przez Was niezwykle wyczekiwana, co jeszcze bardziej intrygowało mnie, z jakim odbiorem spotka się opowiedziana w grze historia.

Być może to zbyt daleko idące stwierdzenie, jednak myślę, że tradycyjne japońskie historie opowiadające o superbohaterach często traktują o walce z najeźdźcą z innego wymiaru, podczas gdy w zachodnich produkcjach bohaterowie zmagają się z przeciwnikami pochodzącymi z tego samego świata. Uważa się, że to społeczeństwo samo w sobie odpowiedzialne jest powstanie takiego „zła”. Takie umiejscowienie akcji sprawia, że nasza wyobraźnia pracuje, a my sami stwierdzamy: „hej, to w pewnym sensie zahacza i o mnie”. Dobrym przykładem jest tutaj znany każdemu konflikt Batmana z Jokerem.

Persona 5 to także historia o bohaterach zmagających się z przeciwnikami wywodzącymi się z ich społeczeństwa, dlatego spodziewałem się, że gra może zostać odebrania inaczej w stosunku do poprzednich odsłon serii. Oczywiście mogło się okazać, że się przeliczyłem i zebrać przez to sporo krytyki, dlatego też moje nadzieje oraz lęki wobec takiego zabiegu równoważyły się do dnia premiery. Jako że gra ukazała się już na zachodzie, mogę powoli zweryfikować swoje założenia, gdy tylko dokładnie zapoznamy się z odczuciami naszych zachodnich fanów. Jakie wynieśli doświadczenia z samej rozgrywki, co czuli podczas gry itd. Mam nadzieję, że opowieść zaserwowana w Personie 5 pozostawi trwały ślad we wszystkich osobach, które się z grą zetknęły. Bez względu na to, jakie projekty czekają mnie w przyszłości, kocham tworzyć RPG-i, które są zarówno poruszające, jak i pozwalające znaleźć własny punkt odniesienia – bez względu na różnice kulturowe. Ba, pragnę jeszcze bardziej wzmocnić oddziaływanie właśnie tych dwóch aspektów w przyszłości.

W ubiegłym roku świętowaliśmy 20-lecie serii Persona. Oddałem wówczas stery w ręce moich następców oraz rozpocząłem pracę nad zupełnie nowym projektem RPG, którego akcja będzie rozgrywać się w świecie fantasy. Jednak bez względu na to, czy będzie to produkcja umiejscowiona w świecie realnym, jak np. Persona, czy w świecie fantasy, pragnę tworzyć gry, które dostarczą graczom nieocenionego doświadczenia oraz refleksji nad samym sobą podczas tej podróży. Odgrywając role bohaterów, z którymi naprawdę potrafimy się utożsamiać.

Jest to możliwe wyłącznie za sprawą pozytywnego odbioru naszych gier przez fanów. Nie tylko w Japonii, ale i na całym świecie. I nie tylko w odniesieniu do serii Persona, ale i innych gier RPG studia Atlus. Doceniam wasze wsparcie dla najnowszej odsłony serii i mam nadzieję, że będziecie równie zadowoleni z kolejnych gier naszego studia.

— Katsura Hashino, Game Director, Atlus

Do listu dołączony został także rysunek przygotowany przez głównego projektanta postaci, Soejimę Shigenoriego. Prawda, że uroczy?

Czas uczcić premierę Persony 5 w Ameryce Północnej i Europie! Jesteśmy niezwykle szczęśliwi, że mogliśmy wypuścić naszą grę do tak szerokiej publiczności. Mamy nadzieję, że sprawiła wam radość.

Persona 5 ukazała się w Europie dokładnie 4 kwietnia 2017, wyłącznie na konsoli PlayStation 4 w pełnej angielskiej wersji językowej. W PS Store jest także dostępny darmowy dodatek umożliwiający zmianę dubbingu w grze na oryginalny – japoński. A jak Wasze wrażenia – gracie?

Źródło: PlayStation Blog US
Grafika: Persona 5, Shigenori Soejima, Atlus

Źródło wpisu: jp-gaming.pl - z zamiłowania do japońskiej popkultury"
Kategorie: Stare WAKAI

Zostaw komentarz

WAKAI Favicon
Od fanów dla fanów
WAKAI.PL

Codzienna dawka newsów, humoru, ciekawostek i recenzji ze świata anime!

© wakai.pl 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone. Regulamin Polityka prywatności.